Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari
Laita kuva siitä ei taittopiippuisesta, mahtaako muistuttaa mitään "oikeaa" asetta ? onko puutukki, musta piippu jossa tähtäimet ?
|
Enpä muuten laita, se mustapiippuinen ilmakivääri kun on ollut lainassa jo useamman vuoden, kun ei ole enää itsellä sille tarvetta.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari
Totta kai tahallisesti, jos koko ajan tarina muuttuu. Ensin tuhnut on leluja ja sitten ne on OK ja sitten ne ei ole ok jos ne näyttää aseilta mutta sitten on ok jos ampuu tarkkuutta  tölkki ei tykkää replika-aseista juu, tuli selväksi eikä se häneltä ole pois mutta jokin niissä vaivaa kuitenkin niin paljon että ne pitäisi kieltää lailla, koska ne näyttää "oikeilta aseilta".
Mutta lyödään nyt lukkoon, replikat ei ole OK ja "oikeat" ilmakiväärit on OK kun tölkki ampuu niillä tarkkuutta pahviin, ei haittaa vaikka näyttäisi aseelta. Minun silmissä ilmakivääri on ilmakivääri näyttää se miltä tahansa.
Koko ajatus että kahdesta ilmakivääristä toinen on paskaa sen takia että se näyttää erinlaiselta on pienen hymyn ja hymähdyksen arvoinen, luulen että ruutiukkoa vaan kiusaa ajatus että ammutaan ruutiaseen näköisellä aseella sen sitä olematta.
Itse keksin replika ilmakivääreille useitakin ihan järkeviä käyttötarkoituksia ja voi olla yllätys että sillä voi tehdä tasan samoja asioita kun "oikealla" ilmakiväärillä.
|
En ole ilmakiväärejä tai -pistooleja yleisesti sanonut leluiksi, en edes tuhnuiksi.
Ilmakivääri on mielestäni ollut aina järkevä laite ampumisen treenaamiseen.
Hyvä jos keksit käyttöä, ajaahan jotkut niillä crossover feikkimaastureillakin
Eihän toi lelu ole edes ilma
kivääri, kivääri kun on yli 60 cm pitkä
Oikeat aseet ovat ok ihmisillä, joilla on perusteet niiden hallussapitoon. Lelut toki kuuluu lapsille, nallipyssyt ym. Omille lapsilleni en moista olisi antanut, mutta opetin heidät ampumaan ruutiaseilla.