Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis tuohan toimii normaalilla moottorisahalla?
Mitä itse sahasin mäntyä ja koivua pelkoiksi, niin minulla oli normaali terä ja teroitettu "normaalisti"
Tuohon halkaisuun terä pitäisi teroittaa eritavalla, en muista miten....
Tuolla -70/-80 luvun 451 jonseredilla/raketilla työ kävi todella hitaasti, kun puun paksuus oli n.30 cm, puu oli sula.
Muutaman "käkkyrä" koivun olen palastellut husky 246:llä ja aika hidasta on...
-> """"myyjä sanoi että jos sahassa voimaa niin normikokosesta puusta 4m soiro irtoaa parissa minuutissa.""""
Noilla minun sahoilla ei päästä lähellekkään tuota, varsinkaan jos puhutaan suuruusluokkaa 25-30cm leveästä leikosta: 4 metriä ja 2 minuuttia tarkoittaa reilu 3 senttiä sekunnissa!
Ja vaikka tuossa "Tilhessä", ms500i on tehoa todella paljon enemmän, niin jos nopeus kiinnostaa; kannattaisiko kokeilla esim. kännykameralla kuvaten pöllin halkaisua? siis sekunnit näkyy kuvassa.
Tuota nopeutta/hitautta suurempi ongelma on minulle se, että teräketjuöljyä jää myös noihin pelkkoihin. (näkyy joskus läikkänä valmiissa, lakatussa pinnassa)
Harmi, että EU- lainsäädäntö on käytännössä "Tappanut-" nuo entisaikojen sirkkelisahurit, jotka veti alle 100 hv traktorilla kenttäsirkkeliä sahauspaikalta toiselle pari/muutaman kerran viikossa...
No, ei niin huonoa, ettei hyvääkin;
Tuo paras sahatavara näkyy vientitilastoissa....
|
jonkunhan se on testattava.ostin tuon ms500i sahan ja nyt tarvii tilaa alaskan mill
.tosin käytettyä logosollia saa 1500€.
järkee ei oo,mut olipahan syy ostaa tuo saha 😎