Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 17.08.2019, 20:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
mistä fiksu keksintö mönkijän tukkinosturin puomin käännölle. ammatti kuormaajissahan aina sylkyt ja hammastus.hiemman työläs askarella.




löytyykö varaosia olemassa oleviin edukkaasti, yrittänyt etsiä muttei löydy

onko kokemuksia,jos vaikka laittais ketjuvälityksen (tiheän) ja hytikkamoottorin päähän, miten käyttäytyy kun kuoma pysäytetään ja tulee paineisku
Geroottori- moottorilla onnistuu, jos/kun pelkää tuota paineiskua, niin paineletkujen väliin kaksisuuntainen ylipaineventtiili, joka säädetty pienemmälle paineelle kun pöydän ylipaineventtiili. (nosturin puomissa niin pienet massat, että en usko että särkee moottoria, masto tms varmaan alkaa ennemmin ratkeilemaan).

Laita kahdella hydraulisylinterillä ja paksulla ketjulla kääntö, siis iso ketjupyörä esim. peräkärryn napaan ja ketjua siirretää sylintereillä? (siis akselintumppi rungossa, ja pyörän pultteihin nosturin masto, ketju kulkemaan siten, että nostaa mastoa pystyyn aina kääntäessä)

Onhan niitä muutakin vaihtoehtoja, esim. samallainen nivelistö, kuin kaivurin kauhan kuokistajassa, toki jos pitää saada yli 180 astetta kääntöä, niin ongelmanaksi alkaa tulla se, että ääriasennosta voima pieni.

Noista kovametalli teräketjujen teroitoksesta: ei kokemusta:

Mutta sorvin kovametallisten teräpalojen teroituksesta/muokkaamisesta pikkuisen; ei onnistu samoilla tuokaluilla kuin esim. pikaterästen, taikka karkaistujen:
Vaatii timanttilaikan (en ole kokeillut, onnistuuko noilla rälläkän...), mulla kaksi venäläistä, hiomapinta näyttää samankaltaiselta kuin liipassa (jolla -60 luvylla teroitettiin vikatteita) ja piti kuulemma ehdottomasti käyttää jäähdytystä.
Joillakin keraamisilla? työkaluilla noita on myös teroitettu.