Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 03.07.2019, 06:27
arrow arrow ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.14
Sijainti: Ilmajoki
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kyllä tuon ikäisessä OM646 koneisessa x15cdi sprintterissä on kaksi fööniä.
En tiä mikä sille on hieno nimitys mutta kaksi mutkaa siellä on.

"pienempi" tehoisissa neloskoneissa on sitten vain yksi.

Jostain syystä juuri nämä x15cdi tuplaturbot paskoo aina alakerran laakerit. Liian kapeat laakeriliuskat ja liikaa ahtoa ja siten liikaa alavääntöä, kuka ties.
Oliko nämä moottorit alakerraltaan samoja kuin henkilöautomallin 646? Joskus nämä voi kestää pitkäänkin.
Näissä on ollut tosiaan laakeri/kampiakselirikkoja. Kuulemma yleinen väli on 3 ja 4 sylinterien seudulla. Sinne taitaa muodostua kova rasitus.
Syitä voi olla monia. Monesti kuski antaa liikaa monoa kun ei kulje tarpeeksi. Tämä yhdistettynä vaikkapa kirkontornin kokoiseen kevyt kuorma-auto sprintterin jossa aivan täys mälli kuormaa päällä. Huono kaksmassa ja pieni moottori josta ohjelmoidaan 200hv parempien kulkujen toivossa. Niin ei voi kun toivottaa moottorille onnea ja pitkää ikää

Vastaa lainaten