Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Mutta jos tiivisteen kestoikä on 10 Vuotta, niin se pitää uusia noin 10-19 vuoden välein? (jossain toisessa yhteydessä summit "kertoi" "Vastaavista osista")
käsitinkö oikein; Siis kaikki vuonna 2000 (tai 2009) valmistettujen autojen tiivisteet pitää uusia?
Topiikki alkoi Toyota 3B moottorin Öljypohjan ja venttiilien nostajien luukun korkkitiivisteestä;
Siis noin vm. 1981? 3,4 litran esikammio diesel, noin 90 hv?
Ja noita tiivisteitä olen tehnyt "bilteman punaisella" olen tehnyt reilu 20v; (25? tms)
|
En nyt ymmärrä tippaakaan mitä sinä oikein höpiset. Vastasin veijon-esson kysymykseen että mikä moottorisilikoni olisi hyvää peräkopan kiinnitykseen. Vastaus on että ei mikään, vaan käyttää sen sijaan Lubelockerin tiivistettä. Ei vuoda, ei tartte odotella kuivumista, ei tartte rapsuttaa aina sitä perkeleen sontaa irti kannesta ja banjosta.
Jos sama banjokopan tiiviste kestää toistuvaa avausta ja sulkemista vaikka 5-10 kertaa vuodessa 10 vuoden ajan, niin se on minun mielestäni aika helvetin hyvin - suhraamatta yhtäkään pisaraa silikonia ikinä.
Onnea sen kanssa että asennat korkkitiivisteen, ja koitat saada saman korkkitiivisteen toimimaan uudestaan 100 kertaa
Mutta se ei toki millään tavalla liity Matin korkkitiivisteen asennukseen. Minä olen yrittänyt niitä välttää aina, mutta vanhemmassa autossa voi olla pakko - tai jos tekee museopeliä niin oikeastaan kuuluukin olla. Ihan vaikka fiiliksen takia.