Tuon ikäisessä lie on dieselin perässäkin RE- malli, eli 47RE.
Koko 4xRE- sarjassa tyypillisiä vikoja on solenoidien ja antureiden viat, jotka voi aiheuttaa monenmoista outoutta. Ainakin jos laatikon nopeusanturi (transmission speed sensor, löytyy kuskinpuolelta laatikon häntäpäästä viistossa) on rikki tai jos sen anturipinnassa on metallimuhjua, se antaa väärää tietoa lootan ohjaukselle jolloin juuri esim. muuntimen lukko voi toimia ihan miten sattuu. Nopeusmittarin näyttöön TSS:n vika ei vaikuta mitenkään, koska mittarille on oma anturinsa (uudemmissa ottaa nopeustiedon ABS:ltä).
Governorin solenoidin tai governorin anturin viat yleensä oireilee niin, että sitten tippuu jo vaihteita käytöstä ja/ tai loota toimii muutenkin tosi oudosti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|