...tämänlauantainen LandCruiser-lifestylelähetys polkaistaan liikkeelle mahdollisimman off-topicisti...
...saanen esittää: National-pölynimuri...eläväksi legendaksi muodostunut tomunimijä jolla on imuroitu 70lukulaisten kokolattiamattojen jälkeen metallisirut, tuhkat, kivipölyt sekäkaikkimuut epäilyttävät materiaalit maan ja taivaan väliltä... ja edelleenkin homma toimii junanvessamaisesti... tälläkertaa Nationaali sai kunnian imuroida hiekat sekä irtoruosteet OldMaman matkustamosta alkaneen ajokauden kunniaksi...
OldMaman alkaneella ajokaudella oli jonkinmoista shokki

vaikutusta...ei niinkään imuroidun kabiinin takia vaan tehostamattoman ratinkäännön sekä turbottamattoman moottorin vuoksi...topicin pitäjä oli jo tainnut ehtiä kermaperseytyä Rosvolla ajeluun jossa menoa sekä ratinkääntöä vauhdittaa isovelimäinen HJ60/61-tekniikka... onneksi kuitenkin muutamasatakilometriä työajoa sai aikaan uudelleenihastumisen OldMamaan sillä kukapa voisi olla tykkäämättä hänen mummoankkamaisesta menostaan...hurmaavanrauhallista käynnistystä/käyntiääntä voi kuunnella oheisesta Vimeosta:
https://vimeo.com/338712382
...joo...edellämainitulla Rosvolla on siis tässäkeväällä tullut enemmän cruisailtua... perinteisen parkkipaikkaoffauksen lisäksi myös pientäpelleilyä maaston puolella...allaolevassa kuvassa taidettiin olla tarkastamassa vieremäläisen jättämiä jälkiä oikein paikanpäällä...

...katumaasturiakin piti päivittää jossainvaiheessa... kuskinpuoleiseen takajarrusatulaan oli iskenyt niinsanottu "mummotauti"...liukuva jarrusatula toimi enää teoriassa ja sai aikaan epämiellyttävän havainnon siitä että jarrut jäivät hiihtämään (hallituissa olosuhteissa

...) suoritettujen shokki

jarrutusten jälkeen... ...taitaa olla tyyppivika 120sarjalaisissa...vaikka voineeko sitä tyyppiviaksi haukkua sillä enemmänkin vikaa taitaa olla edellisten omistajien ajotyylissä?...yltiörauhallisella ajotyylillähän aikaansaadaan helposti takajarrujen halvaantuminen...
asian korjaamiseksi raahasin itseni marmoritiskin ääreen... henkeäni

pidätellen tiedustelin alkuperäisjarrusatulan hinnoittelua... enkä voinut uskoa korviani!!!!!...288euroa!!!!...josta vielä 98rahaa palautusta kun raahaan alkuperäisen satulan takaisin panttivangiksi... mielestäni hinnoittelu oli hyvinkin kohtuullista siitäettä sain itselleni mielenrauhan hiihtämättömistä takajarruista...apukuskin puolellehan vastaava operaatio oli tehty autoliikkeen toimesta jo ennen kyseiseen katumaasturiin sotkeutumistani...ohessa muutama referenssikuva onnistuneesta panttivankien vaihdosta...
...päivitystä tapahtui Pajunkissassakin... taka-akselia kohdanneen brutaalin elinryöstön jälkeen kuuskytsarjalainen täytyi saada takaisin rullaavaksi ja pois pihamaalta jottei alatiuhkaava hellasärö saavuttaisi hiuksianostattavia lukemia

... hellasärön torjumiseksi Pajunkissa SOAttiin kylmänviileästi nelkytsarjalaisen perusakselilla kuten kuvastanäkyy:
...jonkajälkeen edettiin pelkällä etuvedolla ettei voimansiirrosta kuuluisi POKS! epäsopivien hammaslukemien vuoksi
summasummaarum...edellämainittujen off-topicien jälkeen on oikeutettua tiedustella mitä on-topicille kuuluu...



... voi sanoa että aivanliian vähän



...jokseenkin järkyttävää huomata millä vauhdilla aika karkaa käsistä näin kevätkesäisin... leipätyön kiireet sekä kaikenmoiset elämänhallintaan liittyvät lipsumiset ovat aikaansaaneet sen että topicin päätähti on joutunut viettämään aikaansa kevytpeiteeseen verhoutuneena...