Episoodit jatkuu. Tänään taas esimerkki miten tunnin remontti tehdään kymmenessä tunnissa!

Piti vaan vaihtaa savupiipun tiiviste eikä muuta.
Ensimmäinen havainto oli, että nuohous jäänyt suorittamatta. Tässä koneessa ei taida olla Euro 6 moottoria.
PLAN- A
Avataan mutterit ja vaihdetaan tiiviste. Ei se tietenkään mennyt näin. Yhdestä mutterista sai vähän otetta, mutta sekään ei liikahtanut mihinkään.
Yllätysjuttuna tuli vielä happeen yhtynyt piipun tuki.
Plan- B
Hitsataan mutterit pinnapultteihin ja kierretään ne ulos. Oikeessa elämässä se ei mene näin. Pultit vaan katkesivat.
Plan- C
Pora esiin ja "mukava työasento". Ainoa juttu mikä pelasti päivän on aiemmin kommentoidut Irwin poranterät. Ilman niitä vanha AEG pora olisi varmaan päästänyt käyttäjän pihalle tai ukko saanu slaagin. Plan-C toimi. Vähän oli oheishommaa laippojen oikomista sun muuta. IKH:n MF tiiviste toimi hyvin. UNF vaarnaruuvien tilalle tuli 8m pultit.
Piipun uusi kannake syntyi jostain talteen jääneestä liikennemerkin kiinnikkeestä. Sopi kuin sormi nenään. Kone putputtaa jälleen ja kaasut tulee piipusta ulos.