Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 03.05.2019, 19:49
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Lukkovanteista muutama juttu.

En tiedä onko arvon tojotistit asian täysin sivuuttaneet, mutta sisäkumin ja vanteen väliin tulee vannenauha. Muuten sisäkumi puhkeaa hyvinkin nopeasti.

Sisäkumin pitäisi olla juuri käytettävän renkaan kokomerkinnällä, muuten puhkeaa taas aika nopeasti.

Edelläolevat olisi hyvä asetella paikalleen talkin kanssa, hyvällä tuurilla estää sisäkumia hieroutumasta rikki.

Tärkeimpänä asiana, renkaan täyttö häkissä. Suomessakin on kuollut varmaan ihan riittävästi ihmisiä kun vannelukko ampuu irti vanteesta ensitäytöllä. Ne lukkorenkaat ja vanteetkin kun on ruostuneet ja kulmat ei ole ihan täydelliset...

Paras suositus on jättää koko vanne käyttämättä, kenenkään henki ole jonkun auton ulkonäködetaljin arvoinen.

Ei mulla muuta.
...arvon tojotisti ei mainitsemaasi asiaa ole sivuuttanut...vannenauha (tai pikemminkin vannevyö) jäi edellisessä postauksessani mainitsematta koskapa pidin asiaa itsestäänselvyytenä...(tai vaihtoehtoisesti taisin olla vappuaattona sen verran pikkusimoissani etten hoksannut ottaa asianhaaraa erikseen esille!)


...liitteenä pari kuvituskuvaa kyseisestä vannevyöstä ja nimimerkin kivinen mainitsemasta vyön kokomerkinnästä...huomatkaa OEM-laatu!




...myös sisusgumit samaa tanakkaa OEM-ensiasennuslaatua!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Samaa mieltä Kivisen kanssa siitä, että lukkovanteen käyttöön ja täyttöön tulee suhtautua asian (oman henkikullan) vaatimalla vakavuudella.
...samaa mieltä sekä kivisen että HJ60:n kanssa!

Eri mieltä siitä, että lukkovanne tulisi jättää pois käytöstä, koska se on lukkovanne.
...samaa mieltä siitä, mistä HJ60 on eri mieltä kivisen kanssa

Kuten arvon pillimehu jo aiemmin mainitsi, purkamisen jälkeen vanne ja lukkokehä tulee putsata huolella ruosteesta ja muusta paskasta, tarkastaa muoto ja kunto ja vetäistä ainakin oleellisiin pintoihin toimivuutta edistävä maali, vaikka ulkoasun haluaisikin säilyttää "patinoituneena".
..."arvon pillimehu", LOL! ...pisteet "patinoituneen" ulkoasun arvostamisesta!

Sanoisin, että toyotan alkuperäisiä lukkovanteita käyttävät asianharrastajat ovat varmasti huomattavasti paremmin tietoisia toimiensa riskeistä, kuin ne 200 euron escortinsa mäkpershoneita puuilon kahdenkympin jousipuristimilla remppailevat "kylän miehet".
...yes in deed! ...OEM-lukkovanneharrastajat rulettaa!

Asiallinen huomio Kiviseltä, en sitä sano. Mutta asiallinen vanne myös oikein käsiteltynä, ja oikein toimiva kapistus näissä vehkeissä.
..."oikein toimiva kapistus"...100%samaa mieltä!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Siis vaikka se vääntyy tollaseksi vinkuraksi, sen saa vielä takaisin siistiksi
...kyllä saa takaisin siistiksi...eikä siihen muuta tarvita kuin kaksi kättä ja ruistaranteeseen koskapa ei todellakaan ole mitään jousiterästä karkaisultaan!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti

Tärkeimpänä asiana, renkaan täyttö häkissä. Suomessakin on kuollut varmaan ihan riittävästi ihmisiä kun vannelukko ampuu irti vanteesta ensitäytöllä. Ne lukkorenkaat ja vanteetkin kun on ruostuneet ja kulmat ei ole ihan täydelliset...
ööö......en lähde vakavalla asialla väittelemään mutta vahvasti epäilen että olisiko Tojotan lukkovanteiden kasauksessa kukaan henkiriepuaan menettänyt? ...väitän vaan että kyseisessä versiossa vanteen sisään/ulkokumin alle menevä "kieli" on sen verran kookas/piiiiiiitkä ettei se kyllä pikkukummassa lähde kuuta kiertämään 2.0 täyttöpaineilla? ...ne kuorma-autoissa käytettävät "kielettömät" lukkovanneratkaisut ovat sitten asia erikseen...eritoten kahdeksan ilmakehän täyttöpaineita käytettäessä!!!


__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten