Oliskohan nyt sitten silleen että oma muisti pätkii sen supply toiminnon suhteen. Kyllä minäkin kuvittelin että se 7A:n edestä tuuttaa virtaa tuli sitä sitten lisää jostain muualta tai ei. Nyt ei pääse testaamaankaan kun ei ole ensimmäistäkään akkua minkä voisin tonne matkamobiiliin väliaikaisesti kelkkoa.
MPPT säätimeen kannattaa mun ymmärryksen mukaan ennemminkin nostaa jännitettä kuin virtaa -> paneelit sarjaan. Korotetulla jännitteellä hieman helpottuu se järjestelmän kaapelointi paneelelita säätimille kun ei tartte olla ranteen paksuiset letkut välissä.
Off grid meininkeihin se Victonin MultiPlus on edelleen oiva peli jos MPPT purkki on erikseen. Sille kun kelpaa sinne 230v päähän se sähköverkko tai aggregaatti / generaattori. Mallin mukaan määräytyy sitten kuinka suuri laturi ja invertteri siinä on. Minä en toki alan ammattilainen ole, mutta näin olen Victronin tuotelehtisistä ja manuaaleista käsittänyt että jos tarvitaan tollanen laturi + invertteri jossa yksi 230v sisääntulo, yksi akkupatteriston sisääntulo sekä yksi 230v siniaalto lähtö niin tuo sen hoitaa.
|