Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Siellä kait pitäisi olla syöttöpumpun paluulähdössä sellainen vastapaineventtiilillä varustettu banjopultti?
Mutta tosiaan jos se täristää kierroksilta laskiessa vaikka sammuttimen vetaisee päälle niin ei se tärinä tule polttoainepuolelta.
Se on lähtöisin jostain pyörivästä tai eestaa liikkuvasta osasta.
Ei muuta kuin moottori osiksi ja tasapainottamaan pyörivät osat ja punnitsemaan männät/kanget. 
|
Olihan siellä sellainen,ponnistin sen töissä ja avautumispaine oli oikea.
Imupuolella on takaisku joten paluupuoli oli helppo ponnistaa paineilmalla+painemittarilla ja sulkuhanalla.
2baria laitoin painetta ja vedin hanan kiinni,Tunnin päästä oli mittarissa vielä samat paineet.
Sellainen huomio tuli tehtyä,Kun vetää vaihdekepistä tukevasti sivulle sillon kun ollaan tärinä kierroksilla.Niin laatikosta kuuluu kihinää/kilkutusta.Ääni lakkaa samaan aikaan kun tärinä loppuu/painaa kytkintä.
-Laatikko on tosiaan rempattu talvella ja siellä oli sellaisia nyrkin kokoisia laakereita jotka tuli vaihdettua.
Mekaaniseen vikaan en usko lootan puolesta.
Voiskos koneen epätasainen pyöriminen hakata laatikon "tyhjiä" pois?
-Olkoot se sitten epätasapainossa oleva kytkinasetelma tai joku muu pyörivä osa
-Rajusti vuotava suutin voisi myös(mutta nämäkin tuli silloin vaihdettua ja testasin avautumispaineet/jätin vähän alle avautumispaineen painetta suuttimeen ja paperin alle ja touhusin kaikkea muuta sillä välin ja paperi oli kuiva.Tän luulisi myös pölläyttävän käynnistäessä tai kalkattavan..
Ainiin ja öljypohjaankin kurkkasin.vastapainot oli kiinni ja laakerit ihan vimpan päälle luonnollisesti.
Öljypohjassa oli vielä tehdasmaali pultinkannoissa/prikkojen alla täysin ehjä joten konetta ei oo kätetty ikinä auki ja rävelletty..
Vahvasti alan epäillä kytkintä tärinän aiheuttajaksi.