Laita kuvia niin arvioimme silmämääräisesti. Voithan tietysti mitata simpukan varren pään liikematkan, joku 170-180 mm pitäisi riittää. Ohjaushan ei saisi ääripäissä topata simpukan varren liikerataan, vaan renkaiden kääntymisenrajoittimiin.
Kannattaa myös silmäillä että simpukan varsi tulee oikeinpäin ja pohtia tarkkaan kumpaan suuntaan se liikkuu kun rattia kääntää. Silmäile samalla rattiakselia, eli saako siitä kätevästi sovellettua jatkeen BJ:n rattiakselille, simpukka kun tulee auttamatta edemmäs kuin alkuperäinen. En Dynan tekniikkaa tarkemmin tunne, mutta jos siinä on vastaava apusimpukkahässäkkä, kannattaa sen soveltaminen unohtaa suosiolla.
Yksi kullan arvoinen kapine siinä tekniikassa kyllä on, nimittäin tehostimen pumppu. Jos ja kun Dyna on ollut B-sarjan koneella, rajoittuvat pumpun osalta asennusongelmat pariin pulttiin ja mutteriin. Esim. HJ:n pumpulle täytyy rakennella teline ja se jää tyhmempään paikkaan (alemmas) kuin B-koneen alkuperäinen pumppu.
Muista myös ihan varmuuden vuoksi katsoa akselipainot tai mitkälie, että Dynä on varmasti BJ:tä raskaampi (kai se nyt on).
|