Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 04.03.2019, 19:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Omat kokemukset levyistä on vähän negatiiviset, kun jarru on etuakselin takapuolella. Enemmän on ollut remontin tarvetta autoissa taka-akselin levyjarrujen kanssa kuin rumpujarruisissa. Juuri katsastin mazdarangerin 19 vuoden ikäisenä ja taka(rumpu)jarruille ei ole tarvinnut vielä tehdä muuta kuin yksi käsijarruvaijeri vaihtaa - dynolla oli käyttöjarrussa takana eroa 5%.
Noh, mulla taas sitten kokemukset rumpujarruista on sellaiset, että en niitä haluaisi edes käsijarruun Ihan vihoviimeisiä romukasoja..

Jos puhut auton taka-akselin jarruista, niin iso syy takajarrujen huonoon toimintaan on yleensä se että jarruja ei käytetä tarpeeksi. Aina kevyesti jarruttamalla takajarrut ei tee varsinkaan kevyessä autossa juuri yhtään mitään, jolloin satulat saattaa alkaa jumimaan ja levyt ruostuu. Se ei ole jarrujen vika, vaan käyttäjän
Rumpujarrut menee lumessa ja etenkin mudassa ja kurassa ajaessa jumiin tai kuluu loppuun alta aikayksikön, ja niiden purku ja kasaus on aivan paskaa puuhaa - etenkin jos se pitää tehdä vähän joka metsäreissun jälkeen. Levyille ei tartte pääosin tehdä yhtään mitään.

Mulla on omassa kulkineessa edelleen alkuperäiset satulat takana ('98 auto), levyt ja palat vaihdoin pari vuotta sitten - ja nämä niitä urpoja jenkkijarruja missä on komposiittimännät.
Käsijarru on rummulla, ja tämän reilu 8 vuoden aikana mitä auto mulla on ollut niin niitä on saanut säätää ja fiksata käytännössä joka vuosi leimalle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten