Näytä yksittäinen viesti
Vanha 02.03.2019, 20:58
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Ei muuten lähde cruiserin alkuperäset pu-massat järin helpolla kuumailmapuhaltimella ja lastalla. Itse asiassa lastalla ei saa pu-massaa, vaan vaatii taltan tai puukon. Lasta menee solmuun. Yhden pohjan olen putsannut noilla ja lisäks käyttänyt just rälläkän palmikkoharjaa ja kuppimallia. Noilla massa alkaa sulaa ja sitten niitä töhniä saa saa kaivaa taas taltalla irti. Lopuks hiekkapuhalsin vielä. Oli niin tylsää puuhaa, että sen vuoksi voisin pari hunttia panostaa ja katsoa jos pääsis helpommalla. Tuollainen wurttiläinen toimisi hyvin myös ovien reunojen liimamassojen ja maalien poistossa, kun perinteiset rautalankaterät, oli sitten porakoneessa tai rälläkässä, vie pellin paksuudesta neljäsosan ja pyöristää kaikki kantit.

Vesipuhallus vois olla hyvä, mutta mitä hintoja olen netistä kattonut, niin melkoisen kallista. Mieluummin ostan itelle jonkun vehkeen kuin maksan kolme neljä kertaa sen verran työstä.

Jos Suomessa sais niitä happokylpyjä ja fosfatointeja korille mitä Englannissa tekevät, niin sellasesta vois jo maksaa kun sillä sais tehdaspinnat esiin kohtuurahalla.
Mitsun muovimassa on varmaan liki samanlaista. Kaikki keinot tuli kokeiltua. Mikään ei ollut helppo. Painetaltalla ja neulahakkurilla ajelin sellaisia paikkoja, joita ei tarvinnut sääliä. Muuten sitten palmikkoharjaa halvalla myllytyskoneella. Toki myös lämpöä ja lastaa normimassalle.

Tuo myllytyskone on ollut hyödyllinen kalu, vaikka en ikinä sitä olekaan käyttänyt vahahommiin.
Vastaa lainaten