Rakentelussa, niinkun kaikessa muussakin kannattaa tulevia projekteja helpottaakseen tehdä, ennenkuin rautaa alkaa liiemmin leikkomaan, hieman tiedustelua esim. juuri katsastuskonttoreilta. Ja nimenomaan siltä katsastusmieheltä, jonka luona aikoo keksintönsä hyväksyttää. Olen oppinut, että tämä konsti on se kaikista pienimmän riesan tie. Eli kun ottaa asioista hyvin selvää ja toteuttaa muutokset hyvin, niin ei pitäis olla kellään mitään sanomista. Edellyttäen, että kyseinen muutos on ylipäänsä mahdollista olemassaolevan lainsäädännön nojalla saada leimalle. En tiedä, mutta luulen, että ne ns. bumerangiviritelmät ovat syystä tai toisesta olleet sellaisia, joita on vielä pitänyt pajoittaa vähän tai paljon. Rengassäännöksetkin lienee aikoinaan muuttuneet juuri sen vuoksi, että jotkut tehdyt muutokset ovat olleet syystä tai toisesta niin päättömiä ja tienpäällä hengenvaarallisia, että hommaa päätettiin tiukentaa. Sama pätee käytännössä kaikkeen maasturirakentamiseen. Kysehän nimittäin on siitä, että luotsaamamme autot on mahdollista rakentaa niin hurjaan ja hengenvaaralliseen kuosiin, että niillä tapahtuu oikeasti pahoja vahinkoja, mikäli joku tekninen juttu kusee. En ole inssi, mutta luulen, että mikäli esimerkiksi korotuksen tekee siten, että se on vähintään yhtä jämerä ja luja, kuin alkuperäinen, niin no worries.. Vaan jos lähtee "koittamaan onneaan" katsastuskonttorille, niin kohta homma on niin perkeleen byrokraattista, että edes Offivarusteessa ei saa rakentaa maastureita.
Paasausta ja vähän offtopik, mutta Kiitos ja Anteeksi
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com