Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar
Tällä hetkellä rattaat ovat raaka-koneistetut ja karkaisemattomat. Rattaan pitää olla pehmeä, jotta siihen saadaan vedettyä boorit sisäkehälle. Boorin teon jälkeen rattaat karkaistaan ja hampaat hiotaan mittaan.
|
Kohtuu pitkään kulutusta, jos suunnilleen ovat saman kovuiset.
Molemmat kuluu, silti toinen aina enemmän.
Jos toinen pehmeempi, niin lähtee kovempi kulmaan, pehmeempää vastaan.
Ja kulumisjäte löytyy tyhjennysropun magneetista.
Kokemuksella kiinteestä taka-axulasta johon laitetaan pillillä banjoon 1-2,5mm aurausta ajo-ominaisuuksien saavuttamiseksi.
Tässä tapauksessa rasitus tai hinkkauskuluminen on vetarissa ja poskipyörässä. Kovempi kuluu.....
Ei ehkä sun rojektissa ajankohtainen kun linjat on keskiössä.....sen mitä toleranssit heittää....
Älä karkaise kuitenkaan läpi......ettei tuu hammasmurskaa......induktio tai jotain muuta.....
Eli oikea materiaali ja oikeen syvynen pintakarkaisu jolloin kestää myös muodonmuutosta ja paluuu paikoilleen......ylikuormasta.
Mä oon vaan viimeaikoina hakkaillu puukkoja tai isompii ......Terät toimii...... Normit tehy useimmiten sirkkelin teristä........
Extremeis haettu jotain muuta........ Vielä kun oppis tekeen kahvat ja tupet.......extreme matskuista.
Toivottavasti sä opit tekeen kulmavaihteet.
Mä opin ne jo viime vuosituhannen puolella........Guru joka antoi tiedon niihin oli Aarno Ranta.
Usseemman lujarin kirjan kirjoittanutkin.....