
20.02.2019, 01:23
|
Tulokas
|
|
Rekisteröitynyt: 13.02.19
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 3
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Akseliputkesta lähtee etuperän huohotin, se on yleensä ainakin osasyynä noihin "kääntöpään"/-maljan"/olka-akselin öljyvuotoihin
Siis kun huohottimen yläpään venttiilii on vuosikymmenien suolakylvyissä saanut tarpeeksi paskaa sisäänsä, niin on tukossa. (olikohan v.-82 tuo takaiskuventtiili? Mutta tarkista huohotin ensimmäiseksi! samoin takaperän- ja jakiksen huohottimet)
Muutama positivisessä mielessä "käsistään kätevä" harrastaja on jatkanut huohottimien letkuja niin paljon, että letkun päähän laitettu mopon? bensansuodatin on työnnetty runkoaisan sisään, ja nimenomaan niin päin, että mahdollinen kondesiovesi valuu suodattimesta ulos.
Jos meinaat ajaa syvässä vedessä, niin huohotin kannattaa jatkaa esim. hytin takapilariin ikkunan puoliväliin?
JA ILMAN MITÄÄN TAKAISKUVENTTIILEITÄ (siis tuo takaiskuventiili päästää toimiessaan lämminneen perän ylipaineen ulos, ja kun perä öljyineen jäähtyy, niin "imasee-" ilmaa, ja mahdollisen öljyn takaisin öljytilaan 2 tai 3:lla tiivistepinnalla olevista stefoista.
Japanissa autot ei saa merkitä parkkipaikkaansa öljyllä.
p.s jos vaihdat vetoakselin stefan, niin laita alkuperäinen tai ns. vahvistettu/tuplahuuli, joka sietää akselin epäkeskeisyyttä (Tamgearsilta löytynee)
|
Jaa eipä tullutkaan tuo huohotin mieleen. Pitää kattoo ne läpi tässä joku päivä kun ehtii. Kiitos vastauksista.
|