Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 16.02.2019, 22:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei kokemusta k.o autosta/-moottorista


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rasse81 Näytä viesti
on juu! (306tkm) tätäkin mietitty. nyt saatiin kuitenkin luettua livedataa ajossa ja railpaineet laskee kun vika ilmenee ja jättää livetilassa vikakoodin railpaine anturista muttei jätä sitä muistiin. sitä siis koitetaan seuraavaksi.
Tuo commonrail- paineen tippuminen voisi olla seurausta siitä, että moottorinohjaus suojelee moottoria. siis seuraus, ei syy.

Kuinka hyvä tuo sinun käyttämä vikakoodien yms. lukulaite on? Siis Nimenomaan tuohon autoon?

Jos pääset seuraamaan anturien reaaliaikaista tietoa, niin seuraa MAF (ilmamäärämittari) arvoa. onhan siinä k.o anturi? (Ainakin kuumalanka-anturit on ns. kulutustavaraa, siis jos on alkuperäinen, niin vois olla kestoikä täynnä?, itse asiassa hyvin kestänyt?)

Voisko olla, että maf antaa väärää tietoa suhteessa muihin antureihin (ahtopaine, pyörimisnopeus, polttoaineen ja moottorin lämpö yms) ja kun tietsikka on sitä mieltä että yhdistelmä ei ole rajojen sisällä, heittää vikatilaan?
-> vikatila on moottorin ns. suojatila, siis ei sammuta moottoria tasoristeykseen tms. vaan antaa "nilkuttaa" max 90? km/h korjaamolle
(tuolloin ainakin Vanhemmissa dieseleissä suihkutusta ohjataan ns. varakartoilla; riittää että tavalla tai toisella siis mekaanisesti tai sähköisesti, tiedetään kampiakselin asento, ja moottorin pyörimisnopeus; dieseliä ruiskutetaan sen verran, että pystyy ajamaan.)
Vastaa lainaten