Näytä yksittäinen viesti
  #1790  
Vanha 10.02.2019, 11:03
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Kyllähän noissa on ihan vakionakin tuollainen "vakiokierros" ominaisuus.
Ja korostuu tottakai kun syöttöä nostetaan.

ex. viritelty hodari teki ihan samaa. Jos lähdit risteyksestä reippaasti esim 1/2 kaasulla, pöläytti savupilven ennenkuin kierrokset nousi niin että turbo lähti ahtamaan. Automaatti kun pykälsi isompaa niin taas pölähti savupilvi vaikka kaasupoljin oli kokoajan täsmälleen samassa asennossa.

Isolla nestepäällä ja jyrkällä nokkalevyllä oleva pumppu reagoi ihan luonnostaan aika rajusti kierrosten vaihteluun kun kaasuvipu pidetään täsmälleen samassa kohtaa.

Toki sitä keskipakosäädintä voi muokata mutta siihen pitää olla jo vähän enemmän perehtynyt henkilö että osaa säätää sen juuri tiettyyn moottorimalliin sopivaksi ilman koeajoja.
Vastaa lainaten