Näytä yksittäinen viesti
Vanha 06.02.2019, 21:42
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Haluaisin toisaalta myös nähdä, kun full- size jenkkipickuppiin laitetaan 215/85 R16 rengas alle. Toimii ja kantaa varmasti hyvin Sopiva renkaan leveys riippuu monesta asiasta, ja riittävän isossa autossa täytyy käyttää leveämpää/ kantavuuudeltaan riittävää rengasta.
Tuskinpa olisi kovinkaan huono ajettava tollainen kumi täysikokoisessakaan. Ulkohalkaisijahan tuossa on melkein millilleen sama kuin 245/75R16, joka on monen 90-lukulaisen pikkarin vakiokoko, eli sen osalta ihan käypänen. Kantavuuden puolestakin ollaan ihan alueella, Noksun LT2 on tossa koossa 116-kantavuusindeksillä, eli käytössä menee ihan heittämällä, paperillakin taitaa olla riittävä taka-akselillekin ainakin noissa wanhemmissa. Mä vaihdatin alkuviikosta 2500 Expressiin tossa koossa olevat Noksut, hyvin tuossa 3 tonnia painavassa pakettiautossa ainakin on pyörineet, eiköhän mene pikkarissakin samalla tavalla.

Se on kyllä taivaan tosi että typerän näköiset tuollaiset olisivat fullsize-pikapissa, eli sen puolesta kannattaa katsoa jotain muuta.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus on mun kokemuksen mukaan AT, toi pyydetty koko on kyllä aika kottikärryn pyörä Ramin alla. Melkein sanoisin että minimissään jossain 35" kokoluokassa kannattais kumeja kattella, olis valikoimaa vielä enemmän, sekä ulkonäönkin puolesta olis soivempi. Tosta esimerkiksi voi luntata että mimmosta kumia on saatavilla, kun rajaa vaihtoehdot 20" vanteelle, niin löytyy helposti.

Toyo Open Country A/T II on ainakin ihan soiva kumi Ramiin ympärivuotiseen käyttöön. Mä ajelin talven tai kaksi semmoisilla, mun mielestä ihan ajoivat asiansa.
Vastaa lainaten