Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 06.02.2019, 20:27
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
"



Se ei mulle oikein aukea miksi monilla on vaikea käsittää, että jos omista ajoista ylivoimaisesti suurin osa vuodesta ajetaan esim. sulalla tai kuivalla, niin miksi ihmeessä väen väkisin pitäisi survoa auton alle joku kapea talvikumi jolle on oikeaa tarvetta se 20-30 päivää vuodessa?
Onhan se nyt selvää jos suurin osa talviajosta olisi oikeissa talvisissa olosuhteissa niin on fiksua laittaa siihen käyttöön hyvin soveltuva talvirengas alle. Mutta esim. omaan kulkineeseen omaan käyttööni vaikkapa joku 235/85 R16 käyttörenkaaksi pyörimään näihin olosuhteisiin ympäri vuoden, tai edes talveksi. Hyi helvetti, ei kiitos missään nimessä Kapea ja korkea rengas on ihan karsea ajettava
235/85/16 renkaassa Nokian LT:nä ollut sellainen ominaisuus et tarjolla oleva kantavuusindeksi on 120. Se ei ole reippailla paineilla ollenkaan huono ajaa maantiellä, rengas on jähmeä, japsipickupissa hyvä esim. peräkärrypuuhissa. Vanhimmat sellaset tungin Jumperiin ja laitoin siihen niin paljon polttopuuta kuin uskalsin auton hajoamatta. Märän puun kanssa painoa on jenkkimittapuunkin mukaan ihan hyvin.

En meinannutkaan, et täsmälleen samat pitäs laittaa kuin japsipickuppiin.

Tässä meikäläisen ajatuksessa nämä kapeat on nastarenkaita, toki mulla ne on jatkanut elämäänsä kesäkäytössä nastat nypittynä ja muistuttaa all terrainia. Tällä toimintatavalla ei tarvi laittaa käytetyn HJ Toyotan hintaa renkaisiin ja vanteisiin. On varaa ostaa uudetkin välillä.

Vastaa lainaten