Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
En nyt ihan pysy mukana mitä haet, mutta kyllä kannattaa polkee sitä poljinta koko voimalla vaikka ABS olisikin jos tilanne on päällä. Sillä tyylin saa parhaimman jarrutustehon ABS:lläkin. Ja muutenkin kannattaa polkea välillä kunnolla niin pysyy jarrupalikat hereillä eikä jumiudu.
|
Siis sitä tarkoitan, että moni jarruttaa paniikkitilanteessa vain niin varovasti, että abs alkaa "raputtamaan/toimimaan"
Siis tämähän tarkoittaa sitä, että mahdollisesti vain yksi pyörä jarruttaa niin paljon kuin pystyy.
3 muuta rengasta voi olla hyvinkin tukevasti kiinni tiessä, ja jarruttaa vaikka 50% voimalla.
Kuten Matti sanoi, ABS:n kanssa pitäisi paniikkitilanteessa painaa jarrua oikein kunnolla, että kaikki 4 rengasta olisi ABS jarrutuksessa.
Mutta kun ajanut vuosikymmeniä autolla, jossa ei ole ABS:ssää niin selkäytimessä on se, että ohjattavuus menetetään siinä vaiheessa, kun renkaat alkaa mennä suttina
Ensimmäisellä ABS-jarruilla varustetulla autolla piti käydä oikein jääradalla opettelemassa abs jarrutusta.