Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 22.03.2005, 10:35
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Tässä topicissa on puhuttu aidasta ja aidanseipäästä sekä vähän portista :-).

Jossain nähnyt tälläisen jaon:
suihkutussuutin bensiini (vai onko vielä suoraruiskun suutin, jossa paine on yli 100bar)
ruiskutussuudin diesel

Diesel:
Vanhoja perinteisiä voi purkaa, putsata (myös ultraääni) ja testata "helposti".
Common-rail (CR) ja pumppusuutin (PD) ovatkin sitten jo hankalampi juttu (tai täysin mahdoton 99% korjaamoista), testaaminen voidaan tehdä autossa kiinni ollessa.

Bensiini:
K-Jetronic sitä voidaan testata aika helposti, mutta ultraääni pesu ei oikein hyvin onnistu (tulokset ovat vaihtelevia). Asnullakaan sitä ei pysty luotettavasti testaamaan.
L-Jetronic, Motronic, MM G5, ECCS, TCCS jne (perinteiset sähköiset suuttimet) voidaan luotettavasti testa vain testauslaitteessa (http://www.asnu.com/). Samalla laitteella voidaan pestä myös suuttimet hyvällä tuloksella. Laitteen hinta oli muutama vuosi sitten alta 10000 €.
Suoraruiskujen GDI, FSI, CGI, JTS jne suuttimien pesu testaus on yhtä helppoa kuin CR suuttimissa (yhteispaineruiskutus).

j.h

Oulun tekussa on ASNU, kuin möys Alppilan autohuollossa.

Vastaa lainaten