Näytä yksittäinen viesti
Vanha 05.01.2019, 23:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Ei ole mitään tämän kaltaista ominaisuutta vielä.
Ainoastaan jos kiihdyttäessä löysäät kaasun nopeasti tuntuu pieni nykäsy, jonka uskon johtuvan vetolaippojen ja murrosten väljistä booreista, sekä väljistä ristikoista.

Murrokset tullee nyt Tamgearssilta, ja vetolaipat laitetaa alkuperäset, samoin pronssiholkit.
Ristikot GMB rasvattavat joita Tamgears myy.
Kaikki laakerit Koyo eli alkuperäiset.
Tiivisteet Terrain Tamer, eli korjaussarjat SH5 ja DK4DL.

Päivitetään tilannetta kunhan saahaan jotain tehtyä.
Musta vaseliini on sitä moly vaseliinia, mitä niissä rasvaprässin tuubeissa on, oliko molybteeni tms, ja jäykkyys 2? esim.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....bjectID=541535

Noista ristikoista: putsaa se "bio/palmu- rasva" pois ainakin siitä nivel rististä, ja katso, että kuppien laakeripinnat on koneistettu koko matkan.

-tuo alkuperäinen rasva on niin jäykkää, varsinkin kylmässä (siis jopa +10 astessa) musta vaseliinin ei pääse työntymään jokaiseen kuppiin.

- minä olen käyttänyt ristin putsaukseen sopivaa poranterää, siis työntänyt sillä palmurasvan pois, ja viimmeistellyt tuloksen paineilmalla.

Ja kun ristikko paikallaan, olen työntänyt mustaa vaseliinia ristikkoon niin paljon, että jokaisesta kupista tursuu sitä.
ja 100 km rauhallisen ajon jälkeen taas vaseliinia niin paljon, että tursuu joka kupista.

Pari kertaa kun rasvaa vielä, niin palmurasva on käytännössä pois.

Muutaman kerran olen puhdistanut myös kupit/rullalaakerit, mutta aika työläs/tarkka homma, ja pykälää vaikeampi asentaa, kun rullat on "irti" kupista (tuo musta vaseliini ei liimaa yhtähyvin, kuin tuo palmurasva).

Ja kuten edellisessä kommentissa sanoin, tarkista ainakin pinjoniakselin laakereiden vastaavuus laakerirullankulmien ja laakerirullien lukumäärän suhteen.
Vastaa lainaten