Lainaus:
quote:
Jep, eli kannattaa verrata tuohon 2F-koneeseen, jonka 135 hevosvoiman tehoon 25% lisää tekee 168,75 DIN-hevosvoimaa. En sitten tiedä kelpaisiko jenkkihevosvoimat, muistaakseni olen nähnyt jonkun vanhan FJ:n mainoksen jossa koneelle luvataan 155 hv, jolloin autoon saisi jopa 193,75 heppaisen koneen. Moottorin painosta ei varmaankaan tarvitse kantaa huolta, ahdintasihan olit vain leimauttamassa?
Se luotettava selvitys tehoista (eli dynolappu jonkun firman edustajan allekirjoituksin) pitää sitten myös olla.
Renkaat ovat tosiaan 33x12.5x15, periaatteessa ehkä jopa 34x12.5x15 kun (levyjarrulliset?) FJ-40 ja BJ-40 ja 42 ovat "samaa mallisarjaa" .. Matti taisi kirjoittaa siitä kuukausi-pari sitten, searssi vaan käyttöön. Perustuu siihen että 42:ssa on 7.50R16 -renkaat, joiden ulkohalkaisija riittää 34" kumeille.
Maastoautojen renkaita muutellaan niin paljon nykyään (poikkeuslupia ym) että vaikka katsastusmies löisikin sen 35:n paperiin voi käydä niin että ote tulee AKE:sta pumerankina takaisin.
|
Juu pelkkä turbo pitäs katsastaa mutta toivotaan ettei mitään helvatun dynolappuja tarvita. Kai niillä katsastusmiehilläkin nyt jonkunlainen suhteellisuudentaju on olemassa. Plajonkohan sellanen dynotus maksaa jos niin pitkälle tarvii mennä?
Täytenee yrittää joltain lainata 33" leimalle vaikka ei niistä nyt paljoo hyötyä ole kun ajelee kuitenkin 35" tai 36".
www.G-69.tk -
www.pahama.com