Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.11.2018, 17:58
James1987 James1987 ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 18.10.18
Sijainti: Savonlinna
Perusasetus

Kyllähän se vaihteisto lievää ulinaa pitää isoilla vaihteilla maantienopeuksissa. Ja taitaa enenmänkin olla ominaisuus kuin vika niinkuin edellä mainitsit.

Vaihteiston äänet eivät ole muuttuneet mihinkään ja kyseinen valmetti ollut ennen minua ukillani uudesta asti. Ainut vika mitä voisi vaihteistosta sanoa niin tuntuu siltä että hiukan on vaihteen siirtäjä kulahtanut 3 ja 4 vaihteella, johtunee siitä että kyseisellä valmetilla on tehty urakointi muotoista lumenaurausta ja juuri noilla vaihteilla runkattu edestakaisin pienellä aluella todella paljon.

Ukkini oli ikänsä traktoreilla ajanut eikä osannut kaivata hydrostaattista ajosuunnan vaihtoa, jonka kyllä itse ottaisin traktoriin jos tekisin ammattimaista lumen aurausta. ( kokemusta on hydrostaattisesta ajosuunnan vaihdosta James 52d osalta)

Itse ainakin vaihteiston käytön puolesta huomannut ettei ole mitään ongelmaa vaihteiston pelaamisen suhteen, kunhan malttaa vaihdella ne vaihteet rauhallisesti ajan kanssa eikä kusipään tavalla nopeasti voimalla runnomalla, mutta kukin tyylillään...

Valtralla suosittelevät käyttämään valtra trasmission öljyä joka on punertavaa väriltään kyseisen traktorin vaihteistoon. 10w-30 monikäyttö öljy (farm oil) käy huoltokirjan mukaan, mutta lämpimissä oloissa raskaasti kuormitettuna 10w-30 menettää voiteluominaisuuksiansa.
Vastaa lainaten