Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty
Teknisten muutosten osalta luokkajaon tekeminen ei ole ihan yksioikoinen juttu ja aina joku siinä kärsii.
Eikö noiden kahden luokan (pieni- ja isopyöräiset) ajatus nimenomaan ole se että kilpakalusto on katsastettu muutoksineen ja ovat tieliikennelaillisia? Ja tiimissä voi olla niin monta kaveria kuin on rekisteriotteen mukaan mahdollista, olettaen että kaikille on kunnon penkit ja vyöt. Jokainen tiimi sitten päättää itse minkä vehkeen valitsemaansa luokkaan rakentaa vai ajaako siellä esim vakio Pajerolla niinkuin me Sotkamossa
Avoimen trailerisiirtopakko, jos avoimessa on kalustoa joka on katsastettu ja tieliikennelaillista, miksi sitä pitäisi siirtää trailerilla? Ihan vaan periaatteen vuoksi vaikka samaa pakkoa ei ole muissa luokissa?
En nyt äkkiseltään näe säännöissä sen isompia ongelmia, nuo muutamat epäkohdat mitä kilpailuissa on kalustossa näkynyt voidaan ottaa kiinni tarkemmalla katsastuksella.
|
Kutakuinkin samanlaisia tuumailen. Enemmän se taitaisi karsia kilpailijoita että rajoitetaan esim. kahteen kuin nykytila eli katsotaan otteesta.
Jotain originaaliluokkaa ois helpompi kuvitella jos safarissa pyörisi sinne menevää porukka, Óulussa safarissa ei ollut ketään.
Sehän on tietenkin mahdollista kokeilla original-tyyppista luokkaa kisakohtaisena lisäluokkana.
Luokkien kehityksestä nykycupissa mulle on jäänyt sellainen kuva, että aluksi ol vain iso, ja pienipyöräiset, avoin tuli siihen kylkeen aluksi osassa kisoja mahdollistamaan häksättimien osallistuminen ja siksi sinne varmaan ne kolmella mönkkärillä liikkujatkin on laitettu alunperin että pääsevät ajamaan.
Trailerisiirtoa en lähtisi pakottamaan jos vaan suinkin kilvet löytyy, traileriparkit ei ole helpoimpia mahdollisia järjestää jokapaikkaan.