En nyt oikein tuota porttaalien siirtoa avoimeen ymmärrä, sanotaan että niistä saa liikaa etua esim isopyöräisissä? Se on vähän sama kuin meikäläinen valittaisi siitä että sutsukit ja hiluksit ei kuulu isopyöräsiin kun ne on niiiiiin paljon keveämpiä kuin meidän porttaalirange eli saavat siitä kohtuutonta etua meidän sikapossuun verrattuna

Tai että sutsukit joihin on laillisesti vaihdettu tojotan akselit että voidaan käyttää isompia renkaita kuin orkkisakseleilla, eikö tuo taas riko toisia sutsukeja vastaan samassa luokassa? Teknisten muutosten osalta luokkajaon tekeminen ei ole ihan yksioikoinen juttu ja aina joku siinä kärsii.
Eikö noiden kahden luokan (pieni- ja isopyöräiset) ajatus nimenomaan ole se että kilpakalusto on katsastettu muutoksineen ja ovat tieliikennelaillisia? Ja tiimissä voi olla niin monta kaveria kuin on rekisteriotteen mukaan mahdollista, olettaen että kaikille on kunnon penkit ja vyöt. Jokainen tiimi sitten päättää itse minkä vehkeen valitsemaansa luokkaan rakentaa vai ajaako siellä esim vakio Pajerolla niinkuin me Sotkamossa
Jos tuota meidän (eli PLS Racingin) kilpuria olisi alettu rakentamaan avoimeen luokkaan olisi se täysin erilainen kikotin, siinä tuskin olisi mitään autoa pohjilla vaan se olisi ns. omavalmiste putkihärpäke.
Avoimen trailerisiirtopakko, jos avoimessa on kalustoa joka on katsastettu ja tieliikennelaillista, miksi sitä pitäisi siirtää trailerilla? Ihan vaan periaatteen vuoksi vaikka samaa pakkoa ei ole muissa luokissa?
En nyt äkkiseltään näe säännöissä sen isompia ongelmia, nuo muutamat epäkohdat mitä kilpailuissa on kalustossa näkynyt voidaan ottaa kiinni tarkemmalla katsastuksella.