Herätelläänpä tämä ketju.
Kesällä tuli ajoa mahtavat 200km, kytkin rupesi luistamaan kohtuu paljon joten ajot jäivät vähiin ja mökillä hommaa riittimuutenkin.
Elokuun lopussa sain kuitenkin huijattua kaverin mukaan ruuvaamaan autoa, joten päästiin vihdoin kytkimen vaihtopuuhiin.
Teoriassa tämä on aika suoraviivainen homma, ainakin korjauskirjan mukaan... Netistä löytyi myös jonkun suomalaisen harrastajan tekemä kuvasarja 88' kytkinjumpasta joka antoi sopivasti lisä tietoa ja innosti kokeilemaan(kaivan linkin tähän).
Penkit pois, Pohjapellit pois, kardaanit irti, käsijarru irti ja sivuun siirto, vaihdelaatikon pultit auki, Laatikkoa 20cm taaksepäin, vanha kytki pois ja uusi sisään keskityskapulalla(tai pitkällä hylsyllä ja jeesusteipillä). Romut takaisin kiinni.
Vaihdelaatikon takaisintyöntö / kiinnilaitto olikin sitten aika kova homma... Yksin en lähtisi tekemään ellei ole moottorinosturia vaihdelaatikoiden siirtoa varten tms.

Pohjolan talli tuo paras talli! Ja joku gorillakin kuvassa.
Homma alkaa peltien poistolla (Penkit jo nostettu pois):
Kardaanien irroitusta:

Joo irroitettiin väärästä päästä, mutta tuntuivat irtoavan helpommin näin, myöhemmin sitten saatiin vähän lisäpainoa vaihdelaatikoiden siirtelyyn
Nyt on myös "lenkkiavaimet hommattuna joten aukaa jatkossa helpommin.
Kaveri irroitteli käsijärruhässäkkää samalla kun minä sohelsin kardaaneita irti. Käkkärikuvat jäivät valitettavasti ottamatta. Periaatteena oli pultit irti ja koko paketti "sivuun".
Vaihdelaatikkon pultit seuraavaksi + apusylinterin vaihto:
Pultit aukia ja lootaa taaksepäin!

Liikkui 2 hengeltä ihan ok, paino varmaan vähän alle 100kg kardaaneineen?
Levy ja asetelma irti:

Paineasetelman puoli oli kulunut niiteille joten aika loppu taisi olla, öljyä myös jonkun verran.
Moottorin takastefa tulee varmaan jossainvaiheessa vaihtolistalle.
Uudesta asetelmasta ei tainnut tulla otettua kuvaa, mutta keskitystyökaluksi kelpasi sopiva pitkä hylsy parilla teippiekierroksella.
Takasinlaiton haasteita:

Kaikki meni hyvin kunnes laatipaketti piti saada liikkumaan takaisin eteenpäin. Ährättiin n.1.5h tuota, että saatiin se takaisin. Vaihdelaatikon tukikumit olivat jo kiinnil ja kaikki näytti etenevän kunnes huomattiin että apusylinterin kiinnikerauta ei mahdu paikoilleen. Iltakin tuli ihan yhtäkkiä
Vähän pulttien avaamista ja jumppailua lisää ja paketti istui nätisti.
Kardaanien kiinnilaitto ja kello olikin 22:00...

Tässä vaiheessa on ruuvattu n.10-11h ruokataukoineen.
Ilmaus ja lattiapellit jäivät sunnuntaille.
Ilmausta aamupäivästä:
Pelteihin vedin vähän massa äänieristeeksi:

Pieni testilenkki ja kytkin toimi hienosti!
Pääsylinteri on vielä jossaivaiheessa vaihdettava mutta nyt ainakin kytkin pelaa.
Iso kiitos Kimpalle avusta!