Näytä yksittäinen viesti
  #754  
Vanha 04.10.2018, 16:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Lopulta sain hänet kirjoittamaan käsin paperille ne vaatimukset jolla korotuksen voi saada leimalle. Lapussa lukee:

Todistus nelipyöräsuuntauksesta, josta pitää selvitä
-arvot sallituissa
-muuttuneet arvot
-alkuperäinen korkeus ja loppukorkeus
-alustasarjan merkki ja malli, jolla nelipyöräsuuntaus on tehty
Näin pitää olla korotuksen jälkeen.


Lainaus:
Muutama kysymys vaatimuksiin liittyen:

Mitä ihmettä tarkoittaa nelipyöräsuuntauksen muuttuneet arvot? Eikö riitä että kulmien on todettu olevan OK korotuksen jälkeen? Ja tarviiko siitä ylipäänsä näyttää jotain lappua muutoskatsastuksessa?

Onko vaatimus tuollaisesta suuntaustodistuksesta muutenkaan todellisuutta? Tarkoitan siis kaikkien lueteltujen tietojen kera?
Lapusta näkyy tehtaan vaatimat arvot, ja mittauksessa/ säädössä toteutuneet kulmat. Huomioi, että myös caster tarvitaan, ja sitä ei joka paikassa osata mitata eikä etenkään säätää.

Lainaus:
Alustasarjan sopivuudesta ajoneuvoon inssi sanoi, että pitää olla TUV-lappu tai vastaava. Sanoin että eikös ne tarvita vain jousille (mulla edelleen originaalijouset), mutta hän kertoi isoon ääneen että TUV tarvitaan KAIKILLE jousitukseen liittyville osille. Kertokaa mulle please että sitä ei edelleenkään tarvita iskunvaimentimille? Eikös niille riitä joku lappu että sopivat kyseiseen autoon?
TüV- lappuja ei tarvita yhtään mistään osista, eikä etenkään tukivarsista tai iskareista. Kaikkien osien tulee olla automalliin tarkoitetut, tai niihin soveltuvat. Eli valmistajan ilmoitus, tai esim. tukivarsien osalta se että akselimassat, teho- ja vääntörajat riittää lähdeautosta. Iskarit ei tartte mitään erityisiä ilmoituksia, ainakaan riittävän vanhoissa autoissa.
Jos on joustintuki (mcpherson), niin toki sen täytyy sopia autoon ilman muutoksia.

Lainaus:
Inssi piti myös melko teatraalisen shown siitä, että olenko minä mennyt muka korottamaan vain keulaa! Kai sinä nyt olet jotain sinne taaksekin laittanut, kailotti hän niin kovaa että muut asiakkaat pitivät mua varmasti ihan pölvästinä (mikä on toki totta ). Hän oli ehdotomasti sitä mieltä, että pelkkää keulaa ei saa nostaa, vaan perää on nostettava samanlailla. Mahdollisesti hän tarkoitti myös sitä, että etu- ja takapää on oltava samaa sarjaa. Kertokaa mulle ettei tällainenkaan vaatimus ole totta?
Ei ole mikään pakko.

Lainaus:
Kysyin häneltä myös, että jos olen asentanut korottavat osat itse, niin kai silloin riittää että kirjoitan itse katsastajalle lapun jossa lukee kuinka paljon auton korkeus on muuttunut. Siihen hän vastasi jotain sekavaa
Konttorilla mitataan, ja nelipyöräsuuntauksen lapussa pitää olla merkattuna mieluiten etäisyys navan keskeltä pyöränaukon alareunaan. Tällä konttori tietää että suuntaus on otettu sillä korotuksella mikä autossa on.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten