No en mie nuista dynoista tai muista jarruvoimien mittareista paljon ymmärrä, mutta kerran tuli sanomista isoilla pyörillä katsastuksessa kun ei vaan viisarit nousseet tarpeeksi ylös. Molemmat puolet kyllä otti tasaisesti ei siinä mitään. Laitettiin raskaammasta autosta levyä ja satulaa niin jo vain viisarit pomppasi ylemmäs ja kelpasi jarruvoimat. Tämä on se katsureiden ammattitaito mitä arvostan. Ite kuitenki pääsääntöisesti ratissa kun tuolla offipelillä kurvailee niin onhan se helpottava tieto kun ammatti-ihminen on tutkinut auton turvalliseksi liikenteen sekaan. Joku mainitsi että isot renkaat ja korotukset tekee autosta kaatumatautisen. Olen samaa mieltä. Katsastuksessa liian isot renkaat ja korotukset pitää tietenkin karsia pois. Tapauksissa joissa muuten kaikki on kunnossa mutta lakiteksti sanoo että 2 milliä on renkaan halkaisija liian suuri voisi olla hyvä jos olis jonkinlainen toleranssi minkä katsastusinsinööri voisi joko hyväksyä tai toiseen suuntaan rajoittaa mikäli kaatumisriski näyttää olevan suuri. Tämä on se vastuu mitä hain aikaisemmilla kommenteilla. Koskee niin auton rakentajaa kuin valvovaa viranomaistakin. Kun kumpikaan ei katso turvallisuusasioita läpi sormien niin hyvä tulee ja ei kun turvallista matkaa?
|