Classic -Rangen kytkimen sain ehjättyä. Ottihan tuo muutaman viikon ennenkuin ehti edes kunnolla paneutua asiaan, pikkasen kämppärempan ja muuton kun antoi häiritä kaluston ylläpitoa. Tosiasiassa koko kesä vaan ajettu, ja tuo oli ainua vika koko kesänä ajossa olleiden kanssa...
Iloinen ylläri oli kun työsylinteriin metästin uusia kumeja, niin löytyi vanhaa varastoa Jämsän SEO:lta, tuohon tuumamitoituksella olevaan keksintöön. Kaikki opukset mitä siellä sitten selattiin, tarjosi millimitoilla olevia vaihtoehtoja, jotka kuvissa oli ihan eri näköisiä kuin paikaltaan puretut...

Vähän oli kumi mennyt huonoksi, ja kun ei tuon vaihtamisen jälkeen lähtenyt kunnolla toimimaan, niin piti kurkistaa pääsylkkyyn, jossa oli samannäköinen samaan tapaan vikaantunut kumi. Onneksi ehjempää kumia löytyi varaosasta, joka tuli hoonattua kevyesti ja kasattua...
Samalla vaivalla siirsin ilmausnipan helpompaan paikkaan, oli kyllä helppo nesteyttää ja ilmata järjestelmä kun ei tarvinnut alle enää könytä. Lopputuloksena paljon paremmin toimiva kytkin kuin mitä se on ollut tuossa ikinä miun aikana. Vissiin kuluneet urat huonojen kumien kanssa häiritsi jo aiemminkin..?
P38 -Rangen koneen kanssa tuli vähän taas taisteltua viikonlopun(kin) aikaan, ja aikansa kun tuota tutki niin tuli klikattua pari kantta matkalle kotia kohti. Tykkää pukata ilmaa jäähdytysjärjestelmään, ja auton moottoria onkin jo vitsailtu kiehutusvesireaktoriksi. Päästömittausreissukin jäi alkutaipaleelle, kun muutaman sadan metrin ajon jälkeen halusi yrittää keitellä, taas ilmalukko jossainpäin järjestelmää eikä edes lisätty kiertovesipumppu auttanut. Ja kun sai sitten rauhassa pyöritellä nesteitä vain lisätyllä pumpulla, niin taas toimii kuten pitää, mutta yhtään ei tiedä kauanko. Vois yrittää mittauspaikalle ajella jonain hetkenä, ja jos sieltä saisi kelpo tulokset niin saisi leiman hakea, jäi vain "pikkasen" päästöistä kiinni kun putkistosta löytyi ison kissan kokoinen kolonen äänenvaimentimen päältä, ja toinen pakosarjakin oli hitusen halki...