Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P-
Tästä onkin aikaa jo kulunut, mutta kun oman kans on nyt saanut tapella, niin tyyppiviat on seuraavia:
Mäntä/männät halkeaa liian suurien pakolämpöjen tai yliahtamisen takia. Niitä nostaa esim EGR-vika/tukos, suuttimen vikaantuminen, IC:n ja MAF:n likaantuminen huohotinöljyistä. Huonot jälkikäytöt ja liian suuret ahtopaineet halkaisee myös kansia hehkujen juuresta.
Näitä pystyy ehkäisemään seuraavasti:
EGR:n tukkiminen ja vastusvastaventtiilillä manuaalisesti ohjattu ahtopaineen rajoitus, lisäksi ahtopainemittari ja pakokaasujen lämpömittari. Mittareita seuraamalla pitää huoli, että pysytään oikealla alueella.
Sitten tuohon huohotusongelmaan toimiva ratkaisu on erotuskanisteri, jotta ne öljyt ei mene coolerille asti, eikä höyryä MAF:lle päin. Muutenkin tuota MAF:ia kannattaa putsailla parin kuukauden välein.
|
Vieläköhän tämmöiseen vanhaan keskusteluun voi saada kommentteja. Miten ihan käytännössä tuo EGR tukitaan, mihin liitokseen sokee laippa olisi hyvä laittaa. Samoin kiinnostava on tuo manuaalisesti ohjattu ahtopaineen rajoitus ja mittareitten asennus