Lainaus:
quote:
Katsastusasemalla sanoivat, että maahantuojalta pitää saada todistus, että auto vastaa vuoden -90 maasturivaatimuksia.
|
Ihan sama pohdinta menossa, mutta N1 --> N1G:n kanssa. Kysymys ei ole tässä tapauksessa verotekninen, vaan liittyy sallittuihin muutoksiin. Meikäläisen pikkunelikon, ruohikkomaasturi-pakun on maahantuojan mukaan valmistaja aikoinaan luokitellut kuuluvaksi N1-luokkaan, mutta eri tyyppikatsastuksessa myöhemmin sama auto on korin faceliftin jälkeen merkattu N1G:ksi. En tiedä mitä nimenomaan valmistajalla on tekoa suomalaisen ajoneuvoluokituksen kanssa, mutta kaipa sieltä voidaan kehottaa maahantuojaa hakemaan uuden mallin tyypitystä tiettyyn luokkaan. Mielestäni tämä vanhakin malli menisi vaatimusten mukaan N1G:ksi.
Lainaus:
quote:
Selviäisikö tästä yksinkertaisesti konttorille menemällä, jospa herrat siellä itse voisivat todeta vehkeen maasturiksi?
|
Kaikki tietää mm. eron korottamisen ja etupuskurin muutosten kanssa näiden ajoneuvoluokkien välillä (?), joten N1G kiehtoisi ihan oikeasti. Maahantuoja ei osannut sanoa syytä N1-luokkaan jäämiseen, joten pitäisi kai saada todistus taka-akselin luistonrajoittimesta ja mitata kulmat ja maavarat konttorilla. Luokituksen tarkoittama jokapyörävetoisuus nyt pitäisi olla aika selvä juttu todeta auton alle kurkistamalla ja jakolootan keppiä kokeilemalla. Luistonrajoittimesta kannattaa varmaan olla maahantuojalta todistus, ettei mene konttorilla kädenväännöksi, että onko siellä takamurikassa sitä vähän jo kulunutta kitkaa vai jäykkä öljykö se siellä vain vastustaa...
Onko joku tehnyt tällaista muutoskatsastusta ja onnistuiko mittaaminen, vai pitikö olla paperit kaikesta?