Tuon ahtopainekompensaattorin etummainen säätö (10mm mutteri) on siis maksimisyötön rajoitin. Jos ahtopainetta ei ole, tai letku on irti, niin sen ruuvin voi vaikka irroittaa eikä sillä ole vaikutusta.
Tuo taaempi ruuvi (12mm mutteri) taasen säätää räkin/tangon/säätimen asentoa kun ahtopainetta ei esiinny. Eli jos ahtopaineen alaisena on tällä säädöllä merkitystä niin todennäköisesti on jossakin kohtaa vuoto tai sitten kompensaattorin kalvo puhki.
Osaako joku sanoa minkälaisia pakolämpöjä on mitattu vakiomoottorilla maksimisyöttöä lisäten? Ainakin omassa vähemmän vakiokokoonpanossa savun määrä on hieman kehno indikaattori siitä milloinka lähestytään vaarallisen korkeita pakolämpöjä.
__________________
Ruoste on ystävä.
Viimeksi muokannut Vilbo : 09.08.2018 16:31
|