Viestiketju: O:BJ75:n loota/jakis
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 16.03.2005, 22:31
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Voi olla aika hintelää laatikon löytyminen, ainakaan hirveän harrastajaystävälliseen hintaan (tosin mukavahan se on jos tulee poikkeava yllätys). Itse etsin syksyllä periaatteessa ihan samanlaista yhdistelmää aika kauan ennen kuin tärppäsi. Ellei olisi tuttu juuri akuutin tarpeen tullen sattunut ajamaan 75:aan mukkelis makkelis ojaan, olisin varmaan joutunut kiristämään vyötä toden teolla ja ostamaan kunnostetun yksilön.

Eli jos ihan toden teolla meinaa autoa pitää ja vaalia, niin suosittelisin jopa kunnostetun laatikon hankkimista. On kallista, mutta on sitten periaatteessa kestävämpi kuin uusi, kun ainakin parhaat pajat osaavat vahvistaa lootien heikkoja kohtia, ja sillä voi sitten huoletta ajaa taas seuraavat parikymmentä vuotta kunhan öljyjä vaihtelee ja laittaa huohottimet fiksusti jos meinaa autoa uittaa.

Nuo ovat vielä aika lailla työkäytössä, BJ-75:set nimittäin. Hirveästi ei ole harrastelijoille niitä vielä siunaantunut (tietääkseni). Jos yhtään urheiluhenkeä löytyy, niin jonkun vähän tuoreemman 60:n laatikkoyhdistelmä sopii autoon (ainakin periaatteessa) pelkällä kytkinakselin vaihdolla, kytkinakselin saa joko vanhasta laatikosta tai sitten jostain vm. 80 eteenpäin olevasta BJ:n 4- tai 5-lovisesta laatikosta. Homma vaatii kyllä ulosvetäjiä, mutta olisi mahdollista toteuttaa pienemmällä budjetilla, ja vaikka jollain korjaamolla pikkutyönä. Sitten voisi kerralla rykäistä ja käyttää jonkun viikonlopun (kaiken varalta) laatikon vaihtamiseen. Tuppaavat olemaan ¤%"#&¤ raskaita ja hankalia liikutella auton alla.

Vastaa lainaten