Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Raineri74
Tuntuu aikas kovilta paineilta noi 3,5 baria. Valmistajan mukaan toi 3,5 baria on jo renkaan maksipaine! Luulen vaan et olis aikas kivireki ja paikat tippuis hampaista. Renkaat tuntuu jo 2 barin paineillakin kovemmilla/jämäkimmiltä kun vakio renkaat 215/65 r16 samoilla paineilla!
|
Mikä auto sulla on? ja tarkoittaako tuo "70% asfaltilla loput metsäteillä" mitä?
Jos ajat nelivetoautolla semmoisia teitä pitkin, mitä voi ajella myös normaalilla, uudella etuvetoisella, niin ei kannata kovin paljon uhrata aikaa ilmanpaineiden muutteluun. (mutta jos kiinnostusta, niin kokeile; on sitten joskus, kun tulee ongelmia etenemisen suhteen esim. kärry perässä, niin tiedät kuinka pitkään sitä venttiiliä kestää pitää irti... Nimimerkkini mukaisessa kestää 2 kg paineitden pudotus maastopaineiksi niin pitkään, että ruuvaan kaikki venttiilit irti, ja sitten takaisin ja jos pitää ajaa pehmeällä, niin kerkiää juttelemaan välissä

toki nuo "rättirenkaat" ei ole lähelläkään alkuperäistä kokoa)
Kuten sanoin, kannattaa kokeilla eri paineita.
Nuo minun 285/75-16 bfg AT on vanhemmat, siis pelkkä KO
Maksimipaineet 550 kpa (80psi) kylmänä; kantavuus 1700 kg/rengas, paripyöränä 1550kg/rengas.
-> suuri paine, taloudellinen, kuopat ja varsinkin asfaltin katkeamat tuntuu pahemmin, ja huono pito.
-> pieni paine, raskas kulkemaan, toki pehmeämpi, ja ennen kaikkea hyvä pito.