Viestiketju: BJ-40 -80
Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 16.03.2005, 11:03
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Allekirjoittaneella oli moottoririkko pari vuotta sitten heti kun pirssin hankin.

Öljynpaineet oli tosi alhaalla väljän öljypumpun takia. Lisäksi en ehtinyt vaihtaa öljyjä ja suodatinta ennenkuin kilahti.

Alakerrasta hirtti kiertokangen laakeri ja samalla meni myös kampura koneistukseen.

Toisaalta kone oli jo muutenkin niin ehtoopuolella, että ihan hyvä kun tuli avattua. Nokka-akseli ja männät oli lopussa.

Siispä jos ostelisin nyt Berttaa niin mittaisin heti öljynpaineet kunnon mittarilla ennekuin ajelisin enempää.

Kyllähän tuokin itteään sammutteli ennenkuin särkyi mutta noviisina en tiennyt sen vakavuutta.

Siis jos et tiedä niin 80-> Bertoissa on EDIC-systeemi, joka tarkkailee öljynpainetta ja sen mahdollisesti laskiessa sammuttaa koneen.

PS: siitä väljästä öljypumpusta sai hyvän kun kaveri koneisti siitä välyksiä vähemmäksi.

-jm

KoMk ry. Off Road Team
Pitäsköhän mun peljätä konerikkoa kun edicci sammuttelee ajoittain konetta. Ei koskaan vauhdista mutta startin jälkeen usein. Kun ostin auton niin männäntapin laakeri oli hirttänyt kii. No autolla on tosin ajeltu näin jo varmaan 15000+ km.

Koneiden kestosta vielä että snorkkeli kannattaa rakentaa jos aikoo autoa uittaa sillä vesi moottorissa tappaa sen varmimmin. Jostain löytyy kauhukuvia kieroista kiertokangista kun b kone on haukannut vettä.

www.G-69.tk - www.pahama.com
Vastaa lainaten