Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.07.2018, 21:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Alkoi kiinnostamaan satunnaiseen käyttöön....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Jep, voin konsultoida tarvittaessa...
Monesti olen katsellut noita halpoja metallivannesahoja, mutta jokainen tuntuu olevan tavalla taikka toisella lelu... (toki osasyynä lienee se, että suurin osa katkaisuista tulee tehtyä Ammattitason metallivannesahalla, mutta kun sitä ei pääse käyttämään tarvittaessa)

Tuossa maasturin peräkoppiin nostettavassa RACEssa on vakiona terä, millä pystyy sahaamaan "kaikkea", ja minä olen senverran "nähnyt maailmaa" että tuommoinen kompromissiterä ei voi olla hyvä jokapaikassa, ilman että toinen osa-alue kärsii! (eihän?)

Itselläni tuo tulisi käytännössä teräksen max 100x100x5 minimi 1,25mm seinällä oleva pakopuki (lähinnä rakenneteräkset "RHS" ) ja rosterin/hapokkaan katkomiseen, max 50mm lattarauta, ja minimi 10mm putki 1mm seinämällä.

Ja noille molemmillehan pitää olla oma terä, että saa rosterista pysyvästi kirkkaan....

Ja tuolla mustan raudan terällä voisi satunnaisesti leikata alumiiniä (tai tuolla rosterin terällä?)

Mitkä terät olisivat sopivat/parhaat, siis "alhaisessa" hintaluokassa?

Puuta, ja alumiiniäkin, olen pätkinyt DeWaltin kaappasirkkelillä, oliko 777? ja kovapalateriä on eri hammasluvuilla, 24-60 (vai 80?) asti jonkin verran myös eri leikkauskulmilla.
Pakasteesta otettu 12x250 merialumiini levysoiro katkeaa tuolla tiheähampaisella yhtähelposti kuin paksu filmivaneeri, toki ruikittiin terään Sinolia (sininen tenttu) 20ml ruiskullinen. (tiedän, Sinoli syttyy herkästi, niin kuin 96% viinan kuuluukin, vesiletku ja CO2 sammutin oli vieressä.)
Vastaa lainaten