Näytä yksittäinen viesti
  #500  
Vanha 06.06.2018, 22:19
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Taas tapahtuu!

Pitkään oli ongelmia motivaation löytymisessä, tää härveli kun oli sellasessa murrosvaiheessa että kaikki isot kivat muutokset ja osaset oli tehty, ja miljoona nysvättävää pikkujuttua oli jäljellä niin paljon että alkoi ahdistaa. Vuosi 2017 meni aikalailla motivaatiota keräillen ja jotain pientä välillä väkisin yritin tehdä mutta ei mitään merkittävää. Nyt pari kuukautta sitten tuli joku uus virtapiikki autoa kohtaan.

Tankki tuli tekastua hydrauliikkasäiliö aihiosta. kauan mietin että minkäslaisen mittarin rakennan mutta sit teinki pölykarponaatista ikkunan mistä voi tsiikailla paljoko on naftaa tankissa!



Asentui penkkien taakse




Paisuntasäiliöhän tästä puuttui, kaikki omista romuautoista löytyvät oli jotenki tyhmän näkösiä ja netistä uuden tilaaminen kuulosti tosi tylsältä ja halusin jotain spesiaalimpaa. Putkeen hitsailin latasta pikku kiekkoa ja näytin sille vähä auhahiomakonetta ja pian oli korkin paikka valmis!



rakensin pullotunkista pienen särmärin ja taittelin sillä 2mm pellistä palaset jotka hitsailin paisuntasäiliötä muistuttavaan muotoon!



Sinne se asentui konehuoneeseen! Kuva on hiukan epäselvä mutta siitä voi ihmetellä akkutelinettä jonka tekaisin, sekä uudet polttoaine/alipainelinjat.
Syöttöpumppukin tuli tiivisteltyä ja pumpun persiistä vääntelin samalla ruuvit sojottamaan aivan uusiin asentoihin



Jarruosaakin on syntynyt



Jumiutuneita jarrusatuloita varten tein mersun pienestä nokkapumpusta porakoneella pyöritettävän hydraulikoneikon.



Jarrutkin tuli tehtyä mutta niistä mulla eioo kuvia kun kaikki tietää miltä jarrut näyttää. ehkä ne vilahtaa myöhäisemmässä vaiheessa.

En muista oliko mulla kuvaa olemassa mutta yks lastentautihan tässä oli. tein kääntöpään tiivisteet niin että mulla oli vetonivelen suojakumi akselin päällä ja toinen pää pultattuna kääntöpäähän. näytti helvetin hyvältä ratkasulta mutta niitä varten tehty kaulus rajoitti kääntymistä ja nakkasin kaikki menemään. Tappion totaalinen myöntäminen kääntöpään tiivisteet tilaamalla olis ollu mulle liikaa joten pidin ylpeydestä sen verran kiinni että päätin tehdä ne itse. kieli keskelle suuta ja persvakoa vähä näkyviin ja silmälasit nenänpäähän ja mattopuukko käteen.



Aika paljon on tullu ajettua tätä mun pientä markkia ympäri ja kivaa on ollu!

Varovasti tullu testailtua joustojakin vaikka pohjaanlyöntikumit puuttuu. kun saa pohjaanlyöntikumit niin saa sitten koittaa joustoja oikein kunnolla mutta herkutellaas vähän silti näillä varovaisilla joustokuvilla!



Takapäästä saadaan vielä noin 15cm ulsjoustoa lisää pohjaanlyöntikumeilla ja pikku iskarinpään siirrolla. Etupää on noissa kuvissa aika maksimi jos ei hommaa levittävempiä vanteita.


Pikku videota alustan toiminnasta tuossa mun takapihalla.

Etupää:



Ja takapää. Ei ollu korin takapääs mutteria koripulteis niin renkaat vähä nostatti koria ja lenti kannakekumit ku ne pohjaanlyöntikumit puuttuu

__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten