Wj 4.7 vuosimallia 2002 kiukutellut jo pitemmän aikaa; säännöllisen satunnaisesti tekee sillä tavalla että kun lähtee aamulla liikkeelle niin sammuu kun nostaa kun vapauttaa kaasulta, samaten saattaa risteystä lähestyttäessä sammua tai sitten risteyksessä odottaessa. Maantiellä nytkäyttää aina silloin tällöin ja näkyy myös siten että nopeusmittari notkahtaa n. 20km/h mutta kierroslukumittari ei reagoi mitenkään. Yleensä oireilee aamulla, päivän seisoo niin ei välttämättä tee mitään, joskus menee päiviä ettei tapahdu mitään.
Avainkikalla ei anna mitään vikakoodia, IAC, TPS ja nopeusanturit vaihdettu kun olivat halpoja/oli hyllyssä. Bensapaineet mitattu, pitäis olla ok.
Jenkkifoorumeilta löytyy melkeen kaikki anturikombinaatio mahdollisuudet mutta PCM on aika monessa tapauksessa ollut syyllinen. Tätä epäilen itsekin tuon epäsäännöllisyyden takia ja muutakin ihmeellistä tehnyt (joskus laittaa bensavaroitusvalon päälle ja kohta sen sammuttaa jne. ja kerran antanut pariteettivikakoodin yms.)
Koska en kuitenkaan halua PCM kevein perustein lähteä vaihtamaan niin onko ehdotuksia mitä kannattaisi vielä tarkistaa tai kokeilla ennen sitä?
Onko ajatuksia mistä tuo nykiminen/ mittarin notkahtelu johtuu, onko se bensapuolella, vaihtovika vai mikä sen selittäis?
|