Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 29.05.2018, 21:43
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Itse ajoin yli 10 vuotta gen 3 -Pajerolla ja nyt perheestä löytyy myös mainittu Outlander PHEV. Outlanderista ei saa korvaajaa kärryn veturiksi (olikohan 1800 kg tai jotain sinne päin vetomassat) mutta muuten mielestäni ihan näppärä peli. Sisältä aika lähelle Pajeron kokoinen ja citymaasturiksi kulkee kulkee mukavasti umpihangessakin kunhan ottaa luistonestot pois päältä. Bensamoottori vetää tosiaan vain etupyöriä ja sähkömoottori löytyy kummaltakin akselilta. Pätkäajossa menee pienellä kulutuksella mutta pitkillä matkoilla sähköstä ei ole juuri hyötyä.
Maastossa en ole ikinä PHEViä kokeilut enkä ilman maksajaa välttämättä uskaltaisikaan, akkupakettihan tuossa on keskellä ja alimmaisena. PHEV itsessään on mukava peli ajella. Kulutuskin on todella pieni huomioiden auton koko ja se että auto on bensakonella, kulutus on pienempi kuin vastaavan diesel Outlanderin. Citymaasturina siis oiva peli. Kuitenkin tuntumassa ja olemuksessa ja yleisessä rakenteessa täysin poikkeava pajeroon verraten. Ei oikein voi samassa lausessa verrata noita kahta.
Minusta on valitettavaa että "oikeat" maasturit alkavat hukkumaan markkinoilta, vaikken olekkaan potentiaalinen ostaja 80t€ autolle...

Verotus ja pienet myyntiluvut varmaan tuonkin ovat tappaneet samoinhan on käynyt jo paljon aijemmin Evo Lancereille jos puhutaan Mitsubishin myymistä malleista...
Vastaa lainaten