Mittaa yleismittarilla, että pajlonko jännite starttimoottorille menevässä päävirtajohdossa, kun avain on käännetty starttiasentoon.
pitäs olla n. 24v. runkoa vasten mitattuna.
-> jos on 12v, niin "salamarauta", siis se mötikkä, joka kytkee akut starttauksen ajaksi sarjaan, siis 24v, ei vedä/toimi.
ja jos joskus syystä tai toisesta "salamarauta" ei ole vetonyt, ja on startattu ns. 12 voltilla, niin polttaa muistaakseni sulakkeen.
tarkista siitä "salamarautaan" tulevasta liittimestä, että tuleeko starttiasennossa 12 volttia.
Toki automaattilaatikon kylessä oleva siirtäjän asentotunnistinkin voi olla rikki, siis startin heräte kulkee jossain välissä sitä kautta,
Tuo on mielenkiintoista että rele napsuu myös d-asennossa?
kokeile startata avaimesta (siis start-asennossa kokoajan), ja samalla liikuttele keppiä parkin ja d väliä, kuuluuko silloin napsetta seleestä
Toimiiko mittaristossa oleva vaihteen näyttö oikein?
|