Itseasiassa konttorin velvollisuus on selvittää asia asiakkaan puolesta. Ainakin noita rengasasioita selvitellessäni AKEsta sanottiin, että mikäli kyseessä on Suomenmaassa vallalla oleva juttu ja näinollen konttoreiden selviteltävissä (esim. Suomeen tyyppitetyt autot), niin konttorin velvollisuus selvittää. Muussa tapauksessa (esim. USA tyypitetyt autot) asiakkaan selvitettävä. Summasummarum, asia tuntuu kuitenkin olevan niin, että konttorit mielellään selvittävät, miksi EI OLE mahdollista ja asiakas koittaa raukka selvittää, miksi PITÄIS OLLA mahdollista.. Ikuinen oravanpyörä. Tässä auton lyhentämisjutussa tilanne on mielestäni selvä, eli katsastuskonttrilta on otettava yhteyttä AKEn katsastuksen tukeen ja SELVITETTÄVÄ kyseinen asia. Ei kuulu tuommoinen asia asiakkaan selvitettäväksi.
Ja jos näin ei ole, niin mulle heti todistus ja sen jälkeen en varmasti enää vastaa yhdenkään asiakkaan tienpäällä esittämään kysymykseen, peekele. Kehoitan vain soittamaan AKEen tai katsastuskonttorille.
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com