Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 14.03.2005, 17:37
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Meinaatko että rumpujarrut olis jotenkin huoltovapaat? Tai no, mikä pakko mun on aiheesta saarnata, mutta omat kokemukset muutamasta henkilöautosta ja yhdestä maastoautosta vaan niin selkeästi puoltaa levyjarryjen paremmuutta monessa suhteessa, mutta ehkä niitä toimivia rumpujarrujakin on.

Nytkun oikeen tarkasti mietin niin on niissä rumpujarruissa omat hyvätkin puolensa, esim. ... no ainakin se etteivät rypemisten jälkeen siirtymät oo mitenkään tylsiä, päinvastoin jopa mielenkiintoisia, kun ei koskaan tiedä mitä jarrua polkaistessa tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

Heh, sellainen muistui mieleen että kerran sata-a datsunilla hailuodossa kurvaillessa piti käyttää takanavat auki, kun oli takarummut hiekkaa täys, ilmeisesti raideleveys oli hieman nafti muiden hiekkateille polkemiin uriin.

Ja on noista levyistäkin sen verran sanomista, että ainakin rangen takasatulat tuppaa jumimaan tollaisssa reippaasti teini-ikäisissä kulkineissa joskus, mutta huolto on helppo ja halpa (tiivistesatsi muutaman euron per satula).

-Paavo

PS. Pitäiskö muuttaa sigiksi vaikka vihaan rumpujarruja tms., ei tartteis arvata mitä mieltä oon moisista keksinnöistä... Mutta yritän hillitä paasausta asian suhteen, mun puolesta jokainen saa jarrutella sillain kun hyvältä tuntuu, kunhan vauhdinhillintä vaan jotenkin tapahtuu.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten