Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.04.2018, 22:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Oogge: eihän sinun taro ole tulossa Oulusta, ja kuskin etunurkka rutussa?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sirrom Näytä viesti
On siinä kitkalukko ja etu ja takaperä ymmärtääkseni erilaiset. Taro ON hilux vain nokka-takaluukku-rattikeskiömerkit eri ja kilpi tulipellillä ja sitten tietysti runkonumero mikä viittaa vw konserniin. Osat samat samalle vuosimalleille ainakin 89-91 alkupuolelle. Ja kuten mainitsin jonkun hiluxin rekisterinumeero jos suomessa/eestissä asioi tai runkonumero/vin jos maailmalta tilaa niin osat ovat oikeat. TARO ON HILUX!
Taro on suurimmalta osaltaan hilux.

Esim. Tuo Taron takaperän lukko/lukottomuus on minulle mysteeri; siis on sekä kitkalukolla että ilman (olin ostamassa pari viikkoa sitten yhtä sinistä, ja minulle ei pikaisesti auennut tuo tyyppikilpi, mistä Toyotassa selviää yksiselitteisesti onko lukkoa vai ei...)

Taka-akseli on 100% varmasti toyota, mutta onko siellä kitkalukko vai vapaastipyörivä: tässäkin topiikissa on ehdotettu molempia....

Ja KUN topiikin aloittajan tarkoitus olisi parantaa etenemistä taka-akselin uuden lukon myötä:

Nuo lukot on mallikohtaisia, esim. tuo "lock right-" ainakin; JOS on tuo ainoastaan tasauspyörästön hammaspyörät korvaava "räikkä"; niin ei sovi samankokoiseen kitkalukolliseen- ja vapaastipyörivään perään.

Tuo "räikkä" ei sovi oikeastaan taron etulukoksi, menettää maantiominaisuudet: siis todella huono ajaa napalukot kiinni takavedollakin , ja maastossa puskee todella pahasti.
Kevytperäisen takaperään sopii huomattavan hyvin (jolla ajetaan takavedolla suurimman osan aikaa, jäykkä neliveto, kuten Taro, puskee nelivedolla samalla tavoin kuin takana olisi 100% lukko)

p.s Tuolla aikaisemmalla kirjoituksellani:

"p.s näiden ogelmien takia nuo Tarot on aika edullisia verrattuna hiluxiin..."

Ei ollut tarkoitus pahottaa kenenkään mieltä, kaikkein vähiten Taron uuden omistajan. Sorry.
Vastaa lainaten