Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sirrom
On siinä kitkalukko ja etu ja takaperä ymmärtääkseni erilaiset. Taro ON hilux vain nokka-takaluukku-rattikeskiömerkit eri ja kilpi tulipellillä ja sitten tietysti runkonumero mikä viittaa vw konserniin. Osat samat samalle vuosimalleille ainakin 89-91 alkupuolelle. Ja kuten mainitsin jonkun hiluxin rekisterinumeero jos suomessa/eestissä asioi tai runkonumero/vin jos maailmalta tilaa niin osat ovat oikeat. TARO ON HILUX!
|
Taro on suurimmalta osaltaan hilux.
Esim. Tuo Taron takaperän lukko/lukottomuus on minulle mysteeri; siis on sekä kitkalukolla että ilman (olin ostamassa pari viikkoa sitten yhtä sinistä, ja minulle ei pikaisesti auennut tuo tyyppikilpi, mistä Toyotassa selviää yksiselitteisesti onko lukkoa vai ei...)
Taka-akseli on 100% varmasti toyota, mutta onko siellä kitkalukko vai vapaastipyörivä: tässäkin topiikissa on ehdotettu molempia....
Ja KUN topiikin aloittajan tarkoitus olisi parantaa etenemistä taka-akselin uuden lukon myötä:
Nuo lukot on mallikohtaisia, esim. tuo "lock right-" ainakin; JOS on tuo ainoastaan tasauspyörästön hammaspyörät korvaava "räikkä"; niin ei sovi samankokoiseen kitkalukolliseen- ja vapaastipyörivään perään.
Tuo "räikkä" ei sovi oikeastaan taron etulukoksi, menettää maantiominaisuudet: siis todella huono ajaa napalukot kiinni takavedollakin , ja maastossa puskee todella pahasti.
Kevytperäisen takaperään sopii huomattavan hyvin (jolla ajetaan takavedolla suurimman osan aikaa, jäykkä neliveto, kuten Taro, puskee nelivedolla samalla tavoin kuin takana olisi 100% lukko)
p.s Tuolla aikaisemmalla kirjoituksellani:
"p.s näiden ogelmien takia nuo Tarot on aika edullisia verrattuna hiluxiin..."
Ei ollut tarkoitus pahottaa kenenkään mieltä, kaikkein vähiten Taron uuden omistajan. Sorry.