Taitaa olla ainakin rengasmuutosten yms. vastaavien osalta aikalailla mahdottomuus saada Trafista poikkeuslupaa. Se harrastustoiminta kun ilmeisesti Trafin silmissä tekee hommasta ainakin tuhat kertaa vaarallisempaa kuin jos poikkeuslupaa haetaan työperusteisesti.
Mitä lie Trafissa pelkäävät, varmaan että teinit alkaisi lähettää hakemuksia että bemareihin voisi ruuvata 38" boggerit alle?
Mun mielestä toi koko poikkeuslupahakemusprosessi on yksi helvetin iso vitsi, koska pääosin vain työperusteisena saa muutokset läpi, ja silloinkin äärimmäisen rajoitetusti.
Jos esim. ajattelee että vaihtaisi harrastajana autoon alle pykälää järeämmät akselit isompine jarruineen niin silti ei taatusti menisi vaikkapa 33" (suurin pykälien rajoissa) -> 35" läpi.
Jos taas haet työperusteisesti vastaavaan autoon ihan orkkisakseleilla ja jarruina, niin vaikkapa metsäkonekorjaaja voi ja todennäköisesti saakin sen 33" -> 35" muutoksen läpi.
Mutta auta armias kun auto myydään tai sen työkäyttö loppuu, niin Trafin silmissä se 35" rengas onkin taas kuolemanvaarallinen ja uhkaa tuhota koko Suomen valtion kertalaakista, joten se poikkeuslupa on peruttava välittömästi.
Ihan täyttä paskaa koko homma