Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 28.03.2018, 17:22
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Haastoin vielä Trafia kahdella kysymyksellä:


"Liikenteen turvallisuusvirasto ei ole myöntänyt poikkeuksia erillisjousitetun akseliston vaihtamiseksi jäykkään akselistoon"
=> Niin tämähän voi johtua siitä että kukaan ei ole vielä tuollaista hakenut? Vai onko näitä montakin hylätty?

"Liikenteen turvallisuusvirasto katsoo, että erillisjousitetun akseliston vaihtaminen jäykkään akselistoon heikentää auton tieliikenneominaisuuksia".

=> No onkos tuo yksiselitteisestit hylkäyksen peruste varsinkaan maastoautoissa (vaikka esimerkkinä huoltoauto?), joiden pääasiallinen käyttö on maastokäytössä, ja jotka vain toissijaisesti liikkuvat tiellä lyhyitä pätkiä?

Tähän sain seuraavan vastauksen:

”Liikenteen turvallisuusvirastolle ei ole suoraan saatavilla sellaista tarkkaa tilastoa, josta selviäisi kuinka moni poikkeuslupahakemus olisi koskenut erillisjousitetun etuakseliston vaihtamista jäykkään etuakselistoon. Kaikki poikkeuslupahakemukset käsitellään yksittäisinä ja niiden myöntämisessä käytetään tapauskohtaista harkintaa. Asiaan ei voida ottaa varmaa kantaa ennakkoon. Ajoneuvon rakennemuutosta koskevan poikkeusluvan hakemisesta on kerrottu tarkemmin Liikenteen turvallisuusviraston internetsivuilla. Poikkeuslupahakemus kannattaa laatia huolellisesti, sillä päätös tehdään hakemuksessa annettujen tietojen perusteella. Myös kielteinen päätös on maksullinen.”


Johtopäätös on, että tämä asia selviää vain tekemällä poikkeuslupahakemuksen...

Viimeksi muokannut Radis : 28.03.2018 17:27
Vastaa lainaten