10% kokonaismassasta olisi hyvä aisapaino, mutta isohko osa eurokoukuista rajoittaa sen aisapainon n.200kg hujakoille.
Mun käsitykseni mukaan koskee vain kevytperävaunuja missä aisapaino lisää kokonaismassaa, mutta voin olla väärässäkin. Jos se koskee myös jarrullisia kärryjä, niin se toki jeesaa. Sit vaan pitää muistaa että aisapaino on kuormaa auton päälle, eli jos vaikka autoon saa lastata 700kg ja aisapainoa 200kg, niin autoon saa laittaa enää 500kg kuormaa.
Tässähän parhaat ratkaisut olisi taas se hanhenkaulakärry lava-autoon, tai sitten varsinainen perävaunu kuorman vakauden suhteen. Se vaan että molemmat kärrytyypit maksaa paljon, taitaa olla aika hankalia toteuttaa itse, ja toisaalta ne on myös painavampia jolloin hyötykuorma jää pienemmäksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|