Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 26.03.2018, 09:50
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 702
Perusasetus

Toyotan 2,4L dieselin kytkin


Moi,

Kansa on tämän kanssa varmasti taistellut, niin kertokaapas kokemuksianne.

Eli 2,4 litraisen toyotan dieselin kytkin. Nykyisen levyn halkaisija on 225mm.
Jotain vahvempaa pitäisi saada. Uudemmissa malleissa on 236mm kytkin. Myös Exedyn jämäkkä kytkin on kooltaan 236mm.

Ongelmana on vauhtipyörän pinta. Isompaa kytkin varten siihen pitää tehdä uudet kiinnitysreiät paineasetelmalle. Tämä ei ole ongelma vaan:
Nykyisessä vauhtipyörässä kytkinlevyn kosketuspinta on 0,5mm korkeammalla kuin paineasetelman kiinnityspinta.

Pitääkö sama korkeusero koneistaa isommalle kytkimelle vain pitääkö pinnan olla tasainen? Korkeusero vaikuttaa (minusta) "Clamp load" määrään...

Miten olette tehneet?

Vastaa lainaten